2024 yılı, Türkiye otomobil endüstrisi için oldukça aktif bir yıl oldu. Ocak ayından Ekim ayına kadar olan dönemde, 750 binden fazla sıfır otomobil satıldı.
Bazı otomobil markaları, satışlarını artırarak dikkat çekerken, bazıları ise gerileme yaşadı.
EBS Danışmanlık verilerine göre, 2024 yılında 19 markanın satışlarında artış görüldü.
EN FAZLA SATIŞ ARTIŞI YAPAN MARKALAR
KG Mobility, Togg, MG, Chery ve Lexus gibi markalar, satışlarını en çok artıran markalar arasında yer aldı.
KG Mobility %1232’lik artışla dikkat çekerken, yerli otomobil üreticisi Togg ise %119,61’lik bir artış gösterdi.
EN FAZLA SATIŞ DÜŞÜŞÜ YAŞAYAN MARKALAR
Seres, SKYWELL, Mitsubishi, Subaru ve Alfa Romeo gibi markalar, 2024 yılında satışlarını düşüşle kapatan markalar arasında yer aldı.
Seres %99,65’lik bir düşüşle en çok kaybeden marka olurken, SKYWELL %84,13’lük bir düşüşle onu takip etti.
POPÜLER MARKALARIN DURUMU
Fiat’ın satışları %36,08 oranında düşerken, Renault’un satışları %2,90 oranında arttı.
Toyota ve Hyundai gibi markaların satışları ise yükseliş gösterirken, Peugeot, Citroen, Kia, Dacia ve Volkswagen gibi markaların satışlarında düşüşler yaşandı.